"Our greatest glory is never in failure, but in rising every time we fall."

16 January 2011

Sayangi MEREKA bukan sakiti hati mereka ! MEREKA lebih mulia daripada kita.

Assalamualaikum.

Wah..besar gedabak aku punya tajuk kat atas tuh. Eh eh..bukan semua lah but perkataan MEREKA itu sengaja di besarkan. Kenapa? Aku buat tu bukan saja-saja okay. Ini adalah supaya "reader" or "readers" (if ramai yang baca entri aku ni" nampak betapa pentingnya MEREKA dalam hidup kita. MEREKA ialah MEREKA yang  terdiri daripada gabungan huruf konsonan dan vokal dan terletak berselang seli. Maknanya MEREKA saling memerlukan antara satu sama lain. Tu dia...merepek sudah !

Okay-okay..cikalang aku bagitahu siapa kah MEREKA itu. Agak-agak siapakah? Semestinya IBU AYAH kita lah !

Mood aku sekarang ni amat merindui MEREKA ! Rasa lambat sangat masa berlalu. Dah sebulan lebih tak menatap wajah- wajah MEREKA.

Kalau boleh aku nak je duk umah, menatap wajah MEREKA tiap-tiap hari. Menemani MEREKA di waktu-waktu petang. Menyesal rasanya aku tidak memanfaatkan masa-masa bersama MEREKA ketika aku kanak-kanak dulu. Seandainya aku tahu betapa siksanya kehidupan berjauhan daripada MEREKA, aku tak kan sia-siakan masa bersama MEREKA dulu. Tapi apakan daya..masa mana boleh di putar-putar kembali. Lain lah kalau aku ada poket doraemon. Kalau  aku ada poket doraemon, mesti aku pemes kan ! Ahaks..sepemes khairul fahmi gitu~wahh..sukanya  !

Eh eh.. berbalik kepada TAJUK diatas. Sayangi MEREKA bukan sakiti hati MEREKA ! MEREKA lebih mulia daripada kita. Tu dia...ambik sejibik sejibong. So, reti-reti lah ya sayangi IBU BAPA anda. Bukan apa, masa MEREKA ada bersama kita ni..jangan lah pulak kita sakiti hati MEREKA. Cuba kita ingat balik masa kita kecik pernah kah MEREKA sakitkan hati kita? Tak pernah kan..kalau MEREKA marah pon sebab MEREKA sayang kita. Ya lah kan..nakal sangat ! Kalau aku jadi MEREKA pon aku akan marah.

Jangan ingat kita ni hebat or pandai or whatsoever lah. Mentang-mentang lah dah boleh masuk "U" and dah dapat kerja bagus, rasa hebat lah? Kalau lah jawapan korang "ya..saya hebat", nak je aku sumpah seranah (eh eh..tak baik sumpah seranah). Tak hebat mana pon..MEREKA lagi hebat tau ! Walaupun MEREKA tak masuk "U" or tak study obersea dan kerja petani or nelayan, tapi MEREKA hebat sangat ! Boleh besarkan kita dan didik kita sampai kita berjaya seperti hari ni. So, jasa sapa lagi besar?

Tak payah bangga lah dengan kejayaan korang. Korang berjaya pon sebab doa-doa ibu bapa korang dan pertolongan ALLAH. Semua tu pinjaman je kot ! Bebila masa je kalau ALLAH nak tarik..haaa melopong lah kau ! Usaha macam mana pon, kalau IBU BAPA tak redha, tak kemana lah jugak. so, jagalah hati MEREKA masa MEREKA ada ni. Jangan tunggu MEREKA dah tinggalkan kita, baru lah nak nyesal. Masa tu dah tak dak guna okay !

Pada sesapa yang masih tinggal bersama IBU BAPA mereka, hargailah MEREKA. Tolong jangan tinggikan suara dengan MEREKA. Tolong lah tolong MEREKA..Tolong gembirakan MEREKA. Tolong lah ! Jangan nanti menyesal tak sudah. Walaupun kita tertekan or marah..jangan lepaskan geram dekat mereka. Hati mereka mudah tersentuh. Hargailah mereka..! Please..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...