"Our greatest glory is never in failure, but in rising every time we fall."

12 January 2011

Merindui seorang insan bernama ADIK !

Assalamualaikum

Tajuk kat atas tu melambangkan situasi aku sekarang. Tersangat merindui adik aku ! Rasa macam nak je balik kampung, jumpa dia !

Walaupun kami selalu bergaduh namun pergaduhan itu lah yang menjadikan aku bertambah merindui dia. Tetiba je aku teringat kenangan-kenangan semasa kami bersama. Kenangan makan maggie pukul 1 pagi sambil menonton tv dengan beliau. Tersangat rindu saat-saat itu.

Adik aku sekarang ni mungkin tengah sibuk mentelaah pelajaran. Ya lah, tahun ni dia akan menghadapi peperiksaan PMR. Dah besar rupanya adik kan? Tapi panggilan "adik" masih lagi digunakan since dia adalah adik bongsu dalam keluarga kami.

Adik sangat manja dan suka merajuk. Kekadang tu agak geram dan tensen juga bila rajuk nya melanda. Pantang salah sikit. Adik ni lain sikit perangai dia. Sikapnya yang suka merajuk tu menjadikan kami adik beradik semakin rapat.Time rajuknya sedang melanda, biasanya aku tak kan kacau or tegur dia dah.Tapi bila rajuk nya dah reda dan dia sudah boleh bergurau, aku akan ungkit balik kisah-kisah rajuknya tu. Biasanya aku akan tanya soalan yang sama iaitu "kenapa dia suka sangat merajuk?". Hihihihi...Bila kami dah berbaik kembali, memang kami akan jadi macam belangkas. Pape hal pon kami akan buat bersama dan benda yang paling best tentang adik aku ni ialah dia ni pantang aku rayu. Hihihi..Kalau time menonton tv tu, bila aku pujuk rayu dia suh buat air, konpem dia buat punya. Alah..rilex la. Bila lagi nak bermanja kan. Bukan nya selalu pon aku duk umah.

Adik aku ni adalah peminat tegar pelakon korea. Normal lah kan budak-budak zaman sekarang ni? Boleh katakan hampir 98% budak sekarang minat cerita + pelakon korea. Minat tu selalu kami kongsikan bersama. Aku ni tak de lah minat sangat cerita korea-korea ni tapi aku layan je as long as hero dia hensem dan heroin dia cantek. Aku biasanya akan copy cite-cite korea daripada kawan-kawan then bila cuti, laptop aku ni akan menjadi milik adik sepenuh masa. Haaa...bila dah dapat laptop tu, jawabnya pukul dua tiga pagi lah baru dia tido.

Baru-baru ni, kawan aku ada bagi souvenir dari korea. So, bila je dia tahu pasal tu terus je dia nak souvenir tu. Dan dengan bermurah hatinya aku dah janji nak bagi dia. Tak pe..melihat dia gembira adalah salah satu kepuasan yang aku rasakan. Best kan bila kita boleh mengembirakan keluarga kita?

Seriously, aku betul-betul rindukan dia. Masa tengah mengadap teks terjemahan tadi, tetiba je otak aku ni teringat adik. Dan aku terfikir nak tulis entri ni. Tak plan pon actually. Mungkin usia kami yang agak jauh bezanya menjadikan kami agak rapat. Erk..rapat ke? Huhuhu..tak lah rapat sangat. Ada lah jugak certain thing yang kami selalu berselisih pendapat especially dalam hal kemas umah. Hihihi..bila balik umah, aku akan selalu arahkan dia sapu sampah + basuh pinggan and so on la. Bukan apa, saja nak biasakan dia dengan kerja rumah. Nanti tak de la kekok bila terpaksa buat kerja-kerja macam tu. Takut nanti bila kawin, MERTUA tak suka coz PEMALAS dan tak reti buat kerja rumah.

Memandangkan jam sudah menunjukkan pukul 12.09 a.m, rasanya agak lewat aku tido malam ni. Dah la besok kelas pukul 9 pagi. Nak sambung lakukan kerja-kerja terjemahan dan tito. Semoga masa cepat berlalu dan aku boleh balik kampung as soon as possible ! Nampaknya ada lebih kurang 3 minggu lagi sebelum cuti tahun baru cina + pertengahan sem. Tak sabar nak balik..menatap wajah-wajah kesayangan hamba !

Good night + have a sweet dream + wish all the best + SAYANGI KELUARGA ANDA !!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...