"Our greatest glory is never in failure, but in rising every time we fall."

01 January 2011

~hari pertama tahun baru~

Assalamualaikum.

Hari ni bersamaan dengan 1 januari 2011. Santek sangat tarikh hari ni. Bermulanya detik 12 malam semalam, maka berakhirlah tahun 2010 dan secara automatiknya telah berlaku satu perubahan pada diri aku. Apakah perubahan itu? Hi3..aku menjadi KURUS ! Oh tidakkk..agak mustahil disitu !Semestinya berat badan aku ni sukar untuk aku turunkan ! Semuanya salah encik telur la ni. Gara-gara encik telur goreng mak cik cafe la ni, badan aku menjadi sebesar ini. oh aku merindui zaman kekurusan aku dulu walaupun dulu aku tak lah sekurus mana. bermulanya detik 12 malam, maka umur aku semakin berganjak ! Maknanya aku semakin TUA ! Oh tidak ! Muda lagi okay~baru 22 taon kot ! sweet twenty two !hi3

Permulaan tahun baru yang agak tidak menyenangkan ! Tengah duk asyik-asyik aku menstalker wall kawan-kawan, aku telah dikejutkan dengan satu berita yang mengemparkan ! (agak over disitu ). "agak" menggemparkan..! Apakah? Urm..kematian salah seorang pelakon muda. siapakah dia? Kematian yang tidak di sangka. Sungguh tidak sama sekali kita menyangkakan yang arwah akan meninggalkan kita untuk mengadap penciptaNya. Arwah adalah En. Faizal Yusof. Seriously, aku agak minat lakonan arwah dan arwah meninggal pda usia yang agak muda. Sungguh mengejutkan.

Memanglah kematian tu tidak mengenal usia..tak kira muda atau tua. Bila dah ajal menjemput, tak de sape pon yang boleh menghalang. macam yang pernah aku cite dalam  entri sebelum ni.Kematian tu rahsia kan. So, apa lagi yang boleh dilakukan selain mempersiapkan diri untuk mengadapNya pada bila-bila masa saja. Setiap orang melakukan kesilapan dan aku sendiri banyak melakukan kesilapan sepanjang menjadi makhluk di bumi ini. Perubahan yang kita perlukan. Berusaha untuk memperbaiki diri sendiri. cettttt...agak alim kata-kataku ini. Bukan nya nak bagi ceramah tapi itulah hakikatnya. Kita tidak lari dari melakukan kesilapan, dan bila sedar..cuba mengubahnya dan jangan ulangi. Macam aku sekarang, aku cuba untuk tidak mudah melatah dan boleh mengawal diri supaya tidak menjadi " pemprotes dalam diam".Kalau sebelum ni aku ada seorang yang suka menunjukkan sikap protes dengan mendiamkan diri tapi sekarang, aku cuba untuk berubah. Hik3..InsyaAllah !

So, diharapkan dengan bermulanya tahun baru..segala-galanya menjadi baru. Perlu upgrade kan niat dan perbaiki apa yang kurang dalam diri ini. Kadang-kadang terima lah pendapat orang lain.

Entri ni aku tujukan kepada diri aku sendiri dan kawan-kawan. Diharapkan kita boleh memperbaiki diri untuk menjadi lebih baik kepada Pencipta kita, ibu bapa, orang disekeliling kita dan kawan-kawan. Sekian, terima kasih.

ni lah Faizal Yusuf..bekas suami Siti Nurdiana.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...