"Our greatest glory is never in failure, but in rising every time we fall."

15 December 2010

bola !

assalamualaikum..

apa kabar semua? selamat malam..semoga semua bergembira pada malam ni.

hohoho.hati gumbira ! hati mesti mau gumbira kan. kenapa ? semestinya sebab bola malaysia menang. acece..memang hebat la pemain-pemain malaysia malam ni terutamanya penjaga gol malaysia..khairul fahmi. memang tersangat cekap menangkis serangan. namun permainan tadi agak kotor..itu pendapat aku yang jujur la. tak taw orang lain pikir camna.

kenapa aku cakap camtu? sebabnya..semasa permainan, tersangat banyak kes-kes tersengaja langgar. macam tersengaja langgar la tapi tak tahu la kot-kot memang dia terlanggar. takpe la..lupakan saja~

kalo tengok dalam facebook, semua orang post status pasal bola~happy sangat. pape pon, malaysia memang hebat la. berbaloi-baloi aku sakit tekak tadi beri sorakan padu walaupon hanya depan tv.

secara peribadinya memang aku respek dengan gol keper malaysia. sangat cekap..seolah-olah bola tu melekat di tangan dia. mek aku pon memang minat giler kot dengan fahmi tu. Diharapkan pemain malaysia boleh buat yang terbaik lagi masa game di Vietnam nanti. Biar Vietnam kalah buat kali kedua. hik3

actually aku ni baru je berjinak-jinak dengan bola. frankly speak, aku pon tak kenal sangat pemain-pemain bola ni cuma tak tahu la, sekarang ni memang aku minat gile kot dengan bola. kalo dulu, aku anggap bola ni hanya membuang masa tapi sekarang baru aku sedar bahawa memang permainan bola ni berhantu. tadi lepas je tamat game..aku pon mula la mengesearch maklumat-maklumat pasal pasukan bola kebangsaan ni.
masa proses mengesearch tu, aku jumpa la maklumat ni dalam wikipedia..

Skuad Semasa

Senarai pemain untuk Piala AFF SUZUKI 2010.
Nama Tarikh Lahir Kelab Kaps (gol)
Penjaga Gol
Khairul Fahmi Che Mat 7 Febuari 1989 Bendera Malaysia Kelantan

1 (0)
Mohd Sharbinee Allawee Ramli 12 Disember 1986 Bendera Malaysia Terengganu

2 (0)
Pertahanan
Mohd Sabre Mat Abu 8 Ogos 1988 Bendera Malaysia Kedah

6 (0)
Mohd Faizal Muhammad 3 Mac 1989 Bendera Malaysia Harimau Muda

1 (0)
Mohd Asraruddin Putra Omar 26 Ogos 1988 Bendera Malaysia Selangor

12 (0)
Mohd Razman Roslan 14 Ogos 1984 Bendera Malaysia Selangor

0 (0)
Mohd Muslim Ahmad 25 April 1989 Bendera Malaysia Harimau Muda

8 (0)
Khairul Helmi Johari 31 Mac 1988 Bendera Malaysia Kedah

0 (0)
Mahali Jasuli 2 April 1989 Bendera Malaysia Harimau Muda

6 (0)
Mohd Fadhli Mohd Shas 21 Januari 1991 Bendera Malaysia Harimau Muda

1 (0)
Pemain Tengah
K. Gurusamy 20 November 1988 Bendera Malaysia Harimau Muda

1 (0)
Mohd Safiq Rahim 5 Julai 1987 Bendera Malaysia Selangor

7 (0)
Mohd Amri Yahyah 21 Januari 1981 Bendera Malaysia Selangor

11 (1)
Amar Rohidan 23 April 1987 Bendera Malaysia Perlis

3 (0)
S. Kunalan 15 September 1986 Bendera Malaysia Negeri Sembilan

5 (0)
Mohd Amirul Hadi Zainal 27 Mei 1986 Bendera Malaysia Selangor

16 (4)
Mohd Khyril Muhymeen Zambri 9 Mei 1987 Bendera Malaysia Kedah

17 (2)
Mohd Faizal Abu Bakar 20 September 1990 Bendera Malaysia Kedah

1 (0)
Penyerang
Mohd Safee Mohd Sali 29 Januari 1984 Bendera Malaysia Selangor

20 (8)
Norshahrul Idlan Talaha 8 Jun 1986 Bendera Malaysia Kelantan

7 (1)
Mohd Ashaari Shamsuddin 7 Jun 1985 Bendera Malaysia Terengganu

8 (2)
Izzaq Faris Ramlan 18 April 1990 Bendera Malaysia Harimau Muda

1 (0)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...