"Our greatest glory is never in failure, but in rising every time we fall."

03 December 2010

impian dan angan-angan

Assalamualaikum..

Agak lama aku tidak meng“update”  entri aku ni. Bukanya apa..aku mengalami sindrom-sindrom kebizian yang melampau. Ces..macam la busy sangatkan. Tak lah busy sangat Cuma aku tak dak masa nak update entri ni. Pejam celik sudah seminggu aku duk umah dan automaticly sudah seminggu jugak lah aku tinggalkan usm terchenta. Hik3..TERCHENTA? cinta la sangat..yes of course aku sayang usm. Tempat aku tuntut ilmu tu wei..d usm la aku kenal edward de bono..aku kenal Peter Nermark..aku kenal teori skopos. Banyak benda yang aku kenal di usm. Di usm jugak lah aku kenal tentang kehidupan sebenar.

Kali ni aku bukan nya nak tulis pasal usm tapi aku nak tulis pasal impian dan angan-angan. Ada orang pernah berkata..bermula dengan angan-angan menjadi impian..dan adanya impian,kita akan berusaha kan? Jadi..haruslah kita berangan-angan. Tapi nak berangan pun kena lah pada tempatnya kan? Jangan berangan tak kira tempat..ni tengah bawak motor pon masih boleh berangan. Sudahnya berangan la sorang-sorang kat dalam hospital. 

Masa kecik-kecik dulu aku selalu berangan-angan nak masuk u. See..sekarang ni aku dah capai cita-cita aku untuk masuk u. Masa kecik-kecik dulu..mek selalu nasihatkan aku belajar sungguh-sungguh. Aku ni bukan nya budak yang pandai masa kecik-kecik dulu. Aku selalu dapat nombor tercorok masa sekolah rendah dulu..kesian kan? Namun tu kisah lama..sekarang aku dah penuhi salah satu impian aku.

Disini aku Cuma nak cakap..tak salah kalau kita berangan tapi make sure angan-angan kita tu mampu memotivasikan diri kita untuk capai angan-angan tu. Aku ada banyak sangat angan-angan dan impian yang belum tercapai. Rasanya tak perlu lah aku mention kat sini apa angan-angan aku..biarlah aku sendiri yang tahu kan?

Okay..rasanya kat sini je la entri aku kali ni. Dah ketandusan idea..semoga kita semua mampu merealisasikan impian dan angan-angan kita.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...