"Our greatest glory is never in failure, but in rising every time we fall."

06 January 2013

Menunggu kedatangan orang baru.


Assalamualaikum.

TARIKH ASAL:6 JANUARI 2013

Guys, sekarang ni sudah pukul 1.36 pagi. Mata aku masih segar lagi ni. Puas aku cuba pejamkan mata. Tutup lampu dan cuba nak tidur tapi tak boleh tidur. Biasanya aku pantang letak kepala atas bantal. Mulanya malas nak buat entri tapi bila memikirkan dah lama blog aku tak update, so aku rajin-rajinkan diri juga. Kat rumah tak ada internet connection, so hari Isnin barulah entri ni akan dipublish.

Mata masih tak mengantuk. (>.<)

Tahu kenapa? Aku sedang tunggu khabar gembira daripada abang ipar aku. Tadi, mak telefon cakap kak long masuk hospital nak bersalin. Lebih kurang pukul 10 camtu la. Tak lama kemudian, abang ipar aku pulak telefon. Seriously, aku sangat-sangat happy.
Izzati akan dapat adik. Yeeha! Uda pulak yang terlebih excited. Pukul 12 tadi, abang ipar aku message. Jelas kedengaran dia happy gegila tapi dia cakap, kak aku masih tak bersalin lagi. doktor tengah check dan dijangkakan dalam 20 minit lagi. tapi, sekarang ni sudah pukul 1.40 pagi. Abang tak message or telefon pun lagi.

Si Izzati pulak pandai-pandai dia je nak beri nama. Dia suruh umi dia letak nama Nurul Fatihah. Tak ada komersial langsung nama tu. Kalau kak long nak letak nama tu jugak, boleh tapi at least letaklah nama lain sebelum tu. Aku cadangkan letak nama Nurul Ainul Fatihah. Aku tak tahu daripada mana dia dapat nama tu.

Agak-agak, berapa umur anak sedara aku, si Izzati tu? Sebenarnya, umur dia baru 3 tahun lebih. Tapi mulut dan perangai, mengalahkan orang tua. Lappy, handphone ayah dan umi dia memang dah jadi hak milik abadi dia dah.

Dia dah pandai bukak sendiri lappy ayah dia. Pasang upin ipin sendiri. Handphone pon sama. Dia siap boleh dail sendiri lagi. Biasanya dia selalu call  aku, mek dan abang aku. Siap tekan-tekan sendiri ya. Aku tak tahulah, kenapa otak dia tu bijak sangat. Handphone aku ni, sekali je dia tengok aku buka kamera. Terus dia boleh buat sendiri. Handphone touch screen memang mudah compare to  yang ada keypad which is more complicated .

Yeay! Tak sabar nak tunggu si baby kecil keluar. Harapnya si baby kali ni hidung mancung la. Dah la si Izzati tu, hidung kemek. Hehe *sesuka hati je kutuk anak buah sendiri*. Rilex sayang, uda pun hidung kemek jugak tapi tak adalah sekemik kakak.

Mulai daripada sekarang, kena biasakan diri panggil Izzati dengan panggilan kakak la pula. Dia dah boleh bahasakan diri dia kakak tapi aku ni, masih tetap terbiasa panggil adik. Konon, dulu panggil adik. Sampai sekarang, tetap panggil adik. So, lidah ni kena control. Kena biasakan diri panggil kakak.

Insya-Allah, tahun 2013 ni aku akan dapat dua orang anak buah baru. Sekarang dah ada dua dan yang bakal lahir malam ni Insya-Allah seorang. Bulan tujuh nanti pula Insya-Allah seorang lagi. heheh~ habislah duit uda. Time raya mesti kopak poket uda. Tak apalah, demi anak-anak buah tersayang.

Asalkan buah-buah hati uda jadi orang yang berguna dan anak soleh. Oke, sayang? Uda harap anak-anak buah uda dapat gembirakan hati umi dan ayah, abah dan mama. Uda juga harap anak-anak buah uda dapat berbakti kepada mak-mak sedara dan pak-pak sedara. Yang paling penting, berbakti kepada Tok Mek dan Tok Ayah. Ingat tu?

Rasanya kat sini lah dulu. Mata masih tak mengantuk. Mungkin aku perlu buat kerja sekejap. Kalau dah buat kerja, maybe mata akan mula mengantuk. See, baru je sebut pasal kerja. Aku dah mula menguap. Dabedabedu! Berkesan jugak. Tapi, abang masih tak message aku. Nak jugak tahu dah bersalin ke belum. Risau ni~ semoga tidak ada apa-apa yang akan berlaku. Semoga kak long dan baby selamat dan sihat. Amin.

Sekian, terima kasih.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...