"Our greatest glory is never in failure, but in rising every time we fall."

01 January 2013

Tragedi penutup 2012


Assalamualaikum.,
Sudah beberapa hari blog ini tidak di update. Biasalah, time ni agak sibuk. Hari ahad pun kerja, nak siapkan cerita-cerita untuk cover hari isnin dan selasa cuti. Entri ni dibuat hari Isnin iaitu 31/12/2012 tapi akan dipublishkan hari rabu. Sebabnya? Kat rumah tak ada internet connection. Kenalah publish guna internet office.

Dalam beberapa hari ni, banyak benda yang berlaku. Kami terlibat dengan accident! Actually tak adalah teruk sangat tapi kereta memang teruklah. Remuk bahagian depan dan perlukan ribuan jugak kalau nak repair.

Lepas kerja hari ahad iaitu 29/12/2012 tu, kami ke paradigm mall di kelana jaya. Kami keluar office pon, dah pukul 7.45 camtu. Then sampai kat paradigm mall dan ada kawan tunggu di oldtown paradigm.

Nak dijadikan cerita, parking di paradigm tu jenis parking atas dan berpusing-pusing tu. Masa nak naik tu, memang aku dah rasa seram. Takutlah nak naik ke tempat parking tu. Sangat berpusing dan memeningkan.

Masa nak naik tu okey sajalah. Tak ada benda yang berlaku but bila dah selesai urusan kami tak sini, tibalah masa nak balik.

Masa mula-mula nak turun tu, semuanya okey saja. Tapi, bila sampai-sampai di pusinan yang terakhir, kereta hilang kawalan dan tak boleh nak brek. Brek tak makan. Puas tekan brek tapi tak jugak jadi-jadi. Nasib baiklah kawan ni ambil tindakan yang pantas.

Dia langgar dinding tu. Masa tu cemas sangat dan tak tahu nak buat apa. Tak pernah aku bayangkan akan berada dalam situasi macam tu. Rasa macam dalam drama pulak. Kalau kawan aku tu tak langgar dinding dan terus meluncur turun, lagi teruk jadinya sebab kat bawah tu terus jalanraya. Memang banyak kereta lalu-lalang. Kalau masuk ke jalan raya, memang aku tak boleh bayangkan apa yang berlaku. Entah-entah, sekarang ni aku terdampar di hospital. Kalau langgar dinding, tak adalah teruk sangat kesannya. Lagipun kalau dinding rosak, tak perlu bayar. Kalau kereta orang lain rosak, kena bayar.

Keesokan hari tu. 30/12/2012 kami p bengkel. Konon-konon nak tengok berapa anggaran kalau nak repair. Ingatkan tak sampailah RM500 tapi rupanya dekat RM2000. Terpinga-pinga kami. Tapi nasib baik boleh claim insurans. Nampak macam rosak sikit rupanya banyak kerosakan bahagian dalam. Tangki air pecah dan bahagian depan sebelah penumpang memang remuklah. Lepas tu, kami pergi balai polis untuk buat report. Itu kali pertama dalam hidup tapi at least, aku dah tahu macam mana nak buat report. Nasib baik polis tu baik. Dia siap cadangkan orang yang uruskan hal-hal insurans lagi, maybe boleh dipercayai sebab polis yang cadangkan. So, kami berurusan ddengan dialah.

Kelmarin dan semalam memang hari yang sangat memenatkan dan memeningkan. Malam tadi, balik daripada jejalan cari makan, housemate aku plan nak tengok movie bersama kat rumah dan untuk rasmikan TV baru. So, dengan bersemangatnya aku nak tengok tapi baru je cerita mula, aku dah lena. Memang kepenatan rasanya! Tapi nasib baik cuti sampai hari selasa. So, ada masa nak rehatkan badan. Harapnya staff baru masuk secepat mungkin. Sebab sekarang ni tengah berlaku lambakan kerja di office. Banyak cerita yang mesti dihantar. Setiap hari, mesti hantar cerita Pesantren Rock & Roll, Critical Moment, La fuerza, dan tiga buah cerita daripada HBO. Tak tahulah sempat ataupun tak. Bos aku pun memang dah penat. Dia pun dah tak sanggup tapi nak buat macam mana. Client bagi, so ambiklah time ada job ni.

Okeylah, rasanya sampai sini lah dulu kot. Sekian, terima kasih.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...