"Our greatest glory is never in failure, but in rising every time we fall."

20 January 2013



Assalamualaikum.

I like to put a smile on face everyday! Bak kata si Maher Zain dalam lagu Number One For Me!

Cet, bila dengar lagu ni rasa tetiba bersemangat. Sekarang ni, sudah pukul 1.49 pagi. Sekali lagi aku jadi musang. Tiap-tiap malam aku jadi musang. Jangan jadi musang berjanggut sudahlah, ya.

Biasalah, dengan lambakan kerja... so, aku terpaksa stay up untuk siapkan kerja-kerja ni. Kasihan client aku. Thesis dia tergendala sebab aku lambat siapkan kerja. Kadang-kadang, rasa malas pula nak buat part time ni tapi bila fikirkan MONEY, aku gagahkan jugalah untuk siapkan. Ya lah, duit sekarang ni mengalir laju je. Laju macam air terjun. Tak sempat nak pegang lama-lama duit. Hari ni gaji, esok dah kering. Ibaratnya macam tu lah. That’s why lah aku cuba juga cari side income. So, boleh lah simpan sikit-sikit untuk anak-anak. Biasalah, ramai anak yang nak kena sara. So, kenalah kerja keras. Untuk pendidikan anak-anak lagi, makan minum lagi. Pastu nak bagi duit belanja lagi. hehehe *Cakap tu, macam orang yang dah ada anak*.

Aku selalu berikan ayat tu bila ada orang cakap aku ni gila kerja. Heheh. Bukan gila kerja ya dik, tapi gila duit. Sometimes, kita perlu gila duit tapi janganlah sampai kita jadi hamba duit. For the time being, since aku takdak family lagi... why not aku cari duit dulu, kumpul duit banyak-banyak dan beli some asset. Cet, entah bila la boleh beli tu.

Rasanya kerja 10 tahun pun,  belum tentu boleh beli. Tapi, tak salah kita merancang kan? Sape yang tak nak ada asset sendiri.

Sekarang ni, aku dah rasa tak dak mood nak sambung buat kerja tapi ada sikit je lagi ni hah! Mood dah hilang entah ke mana. So, kena seru balik mood. Bila tumpuan tu dah bercabang, mulalah aku edit-edit gambar. Pastu dengar-dengar lagu, dan buat kerja tak berfaedah maka terhasillah entri mengarut ni. Entri ni memang sangat mengarut dan tak ada motif. Tapi tak apalah, sebagai kenangan. Dah tua-tua nanti, sure aku akan baca balik blog ni. hehe. *kalaulah umur aku sempat sampai ke tua* Bila-bila masa saja Tuhan boleh tarik balik nyawa ni. Entah-entah, belum pun sempat aku siapkan entri ni, aku sudah bergelar jenazah. Mana tahu kan? Kita tak tahu bila ajal kita.

So, dikesempatan ni... selagi aku masih bernafas, aku nak minta maaf kepada semua.
Selama aku hidup ni, pasti aku ada menyakitkan hati sesiapa. Biasalah, perempuan. Kadang-kadang teremo sikit. Nak nak kalau the time of the month. Masa tu, memang emosi tak stabil lah. Cepat je melenting. Pantang orang buat salah, even sebesar kuman pun. Pasti aku akan melenting. So, be aware of it! Maaf, ya? Mungkin aku tak sedar perbuatan aku telah menyakitkan hati orang. Kalau aku tak berkesempatan minta maaf face to face, harapnya you guys out there, i mean those who read my blog and all my friends will apologise me.

Hehehe. Okeylah, mood dah beransur kembali. Aku nak sambung buat kerja. Wish me luck ya. Thanks :-)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...