"Our greatest glory is never in failure, but in rising every time we fall."

27 August 2013

Girls hang out!

Assalamualaikum.

Di saat kita kesedihan dan tertekan, orang yang bersedia dan sudi menemani kita, itulah sahabat. Bukannya orang yang meninggalkan kita saat kita kesusahan. Itu bukannya sahabat.

Last weekend, aku hang out with GBS. Cik fiza sanggup turun dari Melaka semata-mata memenuhi tuntutan kami di sini.

Hari Sabtu, awal-awal pagi (*tak adalah awal sangat, around 10 pm gitu), aku drive p Batu Caves dan jemput Cik Ajuwah. Kemudian, ambik Cik Fiza di stesen LRT Kelana Jaya. Nasib baik jalan tak jem sangat dan tak sesat. Lepas ambil Cik Fiza, kami menuju ke Shah Alam untuk ambil Cik Becky.

Hanya kami berempat dalam GBS yang sempat berkumpul. Yang lain berada jauh di kampung halaman. So, tak dapatlah nak cukuplah korum GBS kali ni.

Lepas jemput Si Becky, kami jejalan di KLCC. Konon-konon nak lepaskan stress. Kami jalan-jalan, makan-makan, jerit-jerit, melompat-lompat di sana. Boleh katakan kami betul-betul enjoy di sana. Kami tengok movie tajuk The Conjuring. Hahah! Cerita hantu, beb. Dah la ambil tiket pukul 9.30. Bila dah keluar, kawasan tu dah tutup dah pun. Sunyi pun ada.

Sebab waktu siang tu kami dah janji nak snap pic di kawasan air pancut KLCC, so kami gagahkan juga kaki melangkah ke kawasan tu. Nasib baik orang masih ramai dan kami buat hal kami. Menjerit dan melompat-lompat sambil snap gambar.

Sangat puas hati dapat lepak dengan mereka. Semuanya satu kepala dan tak ada yang bermulut longkang. So, puas hati dan memang ngam kawan dengan mereka. Kesemuanya sangat memahami.

Lebih kurang pukul 11.30, kami balik. Malam tu, kami menumpang rumah cik aju. Ya la, nak bawa mereka menumpang rumah aku, takut nanti ada yang dihalau. :-D

Pagi keesokannya, kami melawat kawan kami, si pengantin baru, Cik Asha. Dia baru 11 hari menjadi isteri orang. So, congrate asha. Disebabkan kenduri dia dibuat di Kunak, Sabah, tak dapatlah kami nak p serang majlis dia di sana. So, kami serang rumah dia di sinilah. Kebetulan dia baru je pindah rumah dan belum betul-betul kemas lagi. Kesian Cik Asha, kan?

Lebih kurang jam 3.40, kami bertolak balik. Drop Fiza di stesen LRT Sg. Besi, hantar Cik Becky ke Shah Alam dan last sekali, hantar Aju ke Batu Caves. Barulah aku balik ke rumah di Kota Damansara. Lebih kurang pukul 8 jugak aku sampai rumah. Agak penat tapi puas hati. Love you guys!

Lain kali, kita lepak lagi, ya?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...