"Our greatest glory is never in failure, but in rising every time we fall."

02 January 2012

di saat berhadapan dengan situasi itu

Assalamualaikum.

Rajin sungguh aku update kan ? Hati aku tak tenang sebenarnya. Sebab tu la aku rajin bebeno nak update belog ni. Tak tahu kenapa tetiba je ada mood nak update belog.

Kenapa kita perlu berhadapan dengan situasi dan orang yang kita tak nak jumpa eh ? Padahal kita kalau boleh langsung tak nak jumpa . Langsung tak nak tengok. Langsung tak nak dengar suara. Langsung tak nak Langsung tapi kenapa ?

Sebab ?

Alasan ?

Mungkinkah ?

Oke fine ! Lupakan ! Tetiba je mood mati. Aku langsung tak jumpa alasan dia. Sampai jenuh otak duk pikir padahal tak penting pon. Perlu anggap itu adalah "KEBETULAN". Harus lah aku jumpa kan ? Kalau tak nak jumpa orang, p duduk dalam gua sana ! ye dak ? So, nak tak nak perlu la pekakkan telinga, butakan mata dan keraskan hati .

Dalam hidup ni, kita tidak boleh jangka apa yang akan berlaku. Semua berlaku dengan tiba-tiba. Mungkin hari ini kita sayang separuh mati dekat orang tu tapi pada masa hadapan, mungkin dia akan jadi orang yang kita benci separuh mati kan ? Hehe. Tak dak la sampai macam tu skali. Tak dak nya sampai separuh mati.

So, untuk langkah lebih selamat jangan sayang atau benci sapa-sapa. Mana tahu orang yang kita benci hari ini mungkin jadi orang yang kita sayang nanti ? Mungkinkah ? Mungkin ! Tak mustahil oke !

Oke dah ! Nak sambung study. Exam ada brapa hari je lagi. Banyak lagi note yang aku tak sentuh. Btw, sekarang dah masuk tahun 2012. Apakah perubahan yang akan berlaku ? Semoga tahun 2012 lebih baik dari 2011. Ceh stereotype je ayat ! Of course la. Tak kan la nak suh makin teruk kan ?

Sekian, Terima kasih.

~smile~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...