"Our greatest glory is never in failure, but in rising every time we fall."

03 January 2012

Encik hati berdebar dup dap dup dap

Assalamualaikum

Yeay ! Malam ni satu entri lagi bertambah. Tenaga luar biasa nampaknya !

Tetiba je rasa rajin nak update belog. Setelah lama dibiarkan bersawang, akhirnya belog ini kembali berpenghuni.

Masalahnya sekarang, mood rajin nak update ni datang time nak exam. Besok first paper ! Saje je kan tak kasi aku study lama-lama. Cettt..macam la lama bebeno aku study kan ? Studynya tak sampai pon sejam, facebook + blog + memain je lebih. Tu belom masuk masa yang terluang bila aku berangan plus baca cerpen yang incik ben ashaari tulis lagi. Dah makan masa berejam kat situ. Selagi tak khatam cerpen-cerpen tu, selagi tu la mata aku ni melekat depan laptop. 

Adoi..apa nak jadi la dengan aku ni. Study entah ke mana. Main je lebih.

Bila bukak facebook, semua kawan-kawan post status pasal exam besok. Neves lah. Takot lah. Macam-macam ada. Aku berlagak rilex je walaupun dalam ati rasa takot sangat-sangat. Ya lah, paper Dr. Goh kot ! Maunya tak takot. Dah la susah paper tu. Dengan kena ingat formula bagai..pastu kena analisis lagi. Mak ai..ngeri aku rasa bila mengenangkan peperangan besok. 

Rilex oke. Jangan neves..kita jalankan operasi goreng-menggoreng lah besok. Macam tak biasa kan ? Berbekalkan sedikit ilmu yang ada, kita sama-sama menggoreng. Harapnya tak hangus la kan ? Kena kontrol api, baru tak hangus.

So, kepada kengkawan yang nak exam besok. Buat yang terbaik. Usaha usaha dah kan ? So, tawakkal je lah eh ? Dan jangan lupa berdoa. Macam aku ni, berusaha tak seberapa. Memang berani mati  lah kan ? 

Wahai soalan exam, please be nice to me ! Semoga soalan senang je besok. Aminn





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...