"Our greatest glory is never in failure, but in rising every time we fall."

07 October 2011

Ya ! Aku lemah !

Assalamualaikum.

Aku akui..aku sangat lemah. Aku lemah untuk menuturkannya. Aku lemah untuk mengakuinya. Aku lemah untuk melupakannya. Semuanya aku lemah. So, aku yang salah kan ? Ya..memang salah aku. Bukan salah sesiapa. Bukan salah kamu. Bukan salah kamu dan kamu dan kamu. Bukan juga salah beliau. Tapi salah aku. Kenapa aku yang salah ? Sebabnya aku lemah ?

Baru aku sedar..aku hanya khalifah di bumi ini. Aku bukan sesiapa. Bukan seorang perdana menteri. Bukan juga anak raja. Apatah lagi seorang pemerintah. Aku hanya manusia biasa. Manusia yang tak reti bersyukur dengan apa yang ada. Aku tetap mengharapkan sesuatu yang lebih. Kenapa ? Kenapa ? Usahlah bertanya soalan kenapa. Sebab sudah lumrah manusia. Tak pernah cukup dengan apa yang ada.

Kenapa aku lemah ? Sebab aku tak mampu melakukannya. Dah berbuih aku cuba. Aku tetap tunduk dengan perasaan sebagai seorang manusia. Walaupun dah berulang kali aku ingatkan, aku tetap terleka. Adakah memang sikap manusia? Cepat terleka dengan perhiasan dunia dan dosa semata-mata ? Ya..sememangnya itulah manusia. Kenapa manusia terleka ? Itulah kerja si syaitan . Yang berusaha untuk melekakan manusia. Tak kan pernah berputus asa. Niat untuk menyesatkan cucu cicit Nabi Adam A.S mesti ditunaikan. Itulah mereka..Yang tak pernah kenal erti penat lelah. Demi menunaikan satu sumpah. Tahukah kita ? Syaitan telah bersumpah bahawa akan menyesatkan kita manusia. Ya..kita manusia ! Kita lah !

Sekali lagi aku rasakan diri aku lemah. Tetap akur dengan dunia. Tanpa menilai baik buruknya. Itu lah aku..manusia yang tak punya apa-apa. Aku hanya pentingkan dunia. Padahal akhirat sana yang nyata dan selama-lamanya. Sungguh ! Aku tak nak ! Tak mahu ! Juga tak hingin ! *eh..apa aku mengarut ni?*

Mesti pelik kan kenapa tetiba je mood aku berubah..macam orang sedang mengalami proses penuaan je gamaknya. Itu lah yang sebenarnya yang berlaku. Umur dah semakin meningkat. Sekarang dah bulan 10. Tak lama lagi masuk tahun 2012. Makin tua kan ? Itulah kita..masa tak pernah menunggu kita dan kita juga tak kan mampu untuk mengejar masa andai dia telah meninggalkan kita.

Apa yang aku harapkan kini semoga aku cepat lupa ! Lupakan segala-galanya. Semuanya dusta dan menjadikan aku gila ! Aku tak mahu terus alpa dan lupa. Aku mahu kembali keadaan sedia kala.

Semoga Allah S.W.T ampunkan dosa-dosa kita. Semoga Dia telah menyediakan yang lebih baik untuk kita pada masa hadapan. Pasrah lah dan berdoa. Akan ku lakukannya. Untuk menjadikan aku kembali kuat. Ya..aku perlu kuat. Kuat sekuat-kuatnya.

p/s: Otak yang sedikit tertekan menjadikan aku tak mampu berfikir sewarasnya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...