"Our greatest glory is never in failure, but in rising every time we fall."

20 February 2013

Kacaknya merah.



Assalamualaikum. Tetiba je aku terdapat idea nak tulis entri pasal warna merah. Nak buat kerja, mood dah takdak. Mana taknya, earphone tertinggal dekat office.  Tadi semangat tengah berkobar-kobar untuk buat kerja tapi sekarang semangat tu jatuh merudum. Jantungku bagai dirobek-robek belati bila tercari-cari earphone. Habis semua beg diselongkar. Rupanya tertinggal kat office. Cet, dramatik sangat!

Aku rasa warna merah memang melambangkan keberanian. Seriously, aku suka bila tengok seseorang pakai baju kaler merah. Nampak macho dan lawa. Since aku ada pendapat begitu, aku pernah terbagitahu one of my officemate a.k.a exclassmate a.k.a housemate. Dialog dia lebih kurang macam ni le. “Lelaki yang pakai baju merah nampak hensem”. Fuhh, tak sangka sebab dialog aku tu... sampai sekarang aku diperli kaw kaw. Betullah cakap orang, terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata, buruk padahnya. Lain kali, fikir dulu sebelum bercakap. Disebabkan aku dah terlepas cakap, so aku terpaksalah terima padahnya. Tadah telinga dan lebarkan senyuman. Hehe.

Kisahnya macam ni:


Ada satu petang tu, kami singgah di hadapan satu kawasan kedai area-area office aku. Ada kawan aku nak beli something. Masa duk menunggu tu, biasa la depan kolej segi... ramai budak-budak lalu lalang. Aku masa tu tergatal mulut keluarkan kata-kata yang aku mention kat atas tu. Kebetulan tak lama lepas tu, ada negro pakai baju kaler merah. Hah tu dia, kena setepek muka aku! Terus kena usik.


Petang tadi pun aku kena lagi. Masa kami on the way nak balik rumah tu, ternampaklah mat negro yang pakai baju kaler merah. Sekali lagi aku kena. Haru biru den.


Okey, kat sini aku nak spesifikkan kata-kata aku. Aku nak sambung sikit dialog kat atas tu. Dialog asalnya adalah “Lelaki yang pakai baju merah nampak hensem”. Aku nak ubah sikit dialog tu menjadi “Lelaki yang pakai baju merah nampak hensem KECUALI awang hitam”.


Hehe! Okeylah, sudah pukul 12.39 pagi dah ni. kena tidur awal, esok kerja. Selamat malam!


Sekian, terima kasih.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...