"Our greatest glory is never in failure, but in rising every time we fall."

17 August 2011

Hari raya, lagu raya, baju raya, biskut raya,mood raya, hantu raya *er...hantu raya termasuk gak ke*

Assalamualaikum

Selamat hari rabu dan selamat menjalani ibadah puasa yang berbaki tak sampai dua minggu je lagi. Since we are in raya mood, aku terbuat entri pasal raya. Actually tak plan pon. Hari ni aku masuk kerja awal and before 9 am, aku ada masa lagi nak berpoya-poya di laman blog. *eh macam lah lepas 9 am ko dah tak leh nak berpoya-poya*. Ok fine..aku masih boleh.

Seriously, aku sedih giler-giler. Dah lah duk jauh dari kampung, asal bukak je radio..mesti dengar lagu raya. Balik balik..lagu raya je yang dj putarkan. Macam lah tak de lagu lain. Bukan apa..aku sebak kot. Kalau dah duk kat kampung, tak pe lah jugak. Sudahnya aku tutup radio, layan youtube. Baru lah tak de lagu raya.

Tapi..agak sedih. Dah la duk jauh dari kampung, balik lambat pulak tu. *hello..nasib baik boleh balik taw. Orang lain beraya di perantauan, tak kecoh pon*. Ok fine. Tapi aku tetap nak kecoh.

Tapi kan..kalau duk jauh, then dekat raya baru balik..baru lah terasa kan ? kan ? Mesti happy giler time naik kete nak balik kampung tu..sure menyanyi-nyanyi lagi dalam kete tu. Wah..tak sabarnya. Sekarang ni, menghitung hari je lah yang aku mampu. Tak sabar-sabar nak tunggu 28 hb. InsyaAllah..boleh balik kampung dan jumpa orang-orang tersayang di sana ! Orang kesayangan hamba !~!!

Biasanya time raya lah semua sedara kumpul then macam-macam cerita keluar. Time raya jugak lah duit banyak abis. So, guys out there..bijaklah mengatur perbelanjaan anda. Jangan lepas raya..makan maggie sudah. Time raya, banyak benda kena tukar + beli. Asal pergi belanja je..nak beli tu, nak beli ni. Padahal tak penting pon. *Suka ati aku lah..duit aku. Tak mitak duit kau sesen pon* Hehehe..ya lah. Memang la tak mintak tapi nak ingatkan saja. Kalau kau mintak pon, aku tak kan bagi nyer.

And one more thing, pandu lah dengan cermat. Bagi sesape yang memandu tu, tingkatkan tahap kesabaran anda. For sure jalan akan jammed lebih-lebih lagi jalan ke negeri-negeri di pantai timur. So, jangan terburu-buru dan amalkan sikap sumpah seranah. Kan tak pasal-pasal kurang pahala puasa. Banyakkan sabar..PANDU CERMAT JIWA SELAMAT dan INGATLAH ORANG TERSAYANG.




okeh~sila abaikan tarikh di gambar tu. Aku nak wish "Selamat Hari Raya" siap-siap lah takot tak sempat lepas ni nak buat entri. Sampai sini je kot..InsyaAllah, panjang umur aku tulis lagi.

p/s: Sila main mercun banyak-banyak ok. Nanti mana tahu kot-kot boleh beraya di hospital dengan ditemani nurse cantik dan doktor hensem.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...