"Our greatest glory is never in failure, but in rising every time we fall."

17 September 2013

Tragedi 8 Disember 2013



Assalamualaikum.

Kasihan dengan nasib diri. Baru 3 bulan dikeluarkan, sudah masuk bengkel. Kasihan dengan si putih. Tak pasal-pasal, bonet dan bumper kemek. Gara-gara dilanggar orang.  Tapi tak pe, sekarang si putih dah kembali macam dulu. Mana taknya, semua  tukar baru. Bonet, bumper dan lain-lain benda yang rosak, sudah berganti.

Terima kasih encik-encik mekanik perodua kota damansara. Sangat cekap dan efisyen kerja mereka. Tak lupa juga dekat en. Runner yang uruskan hal claim insurans dan etc. Perkhidmatan first class!

Hari Khamis masuk bengkel, hari Sabtu kereta dah siap. Cepat, kan?

Syukur sangat accident tu tak teruk sangat. Kita dah elok-elok bawa kete, ada pulak orang langgar. Itulah kata orang, kalau kita berhati-hati, belum tentu lagi orang lain berhati-hati. Tengok tu la. Elok-elok kita berhenti dekat traffic light, tetiba je kete kena hempap dari arah belakang. Tapi nak buat macam mana. Dah takdir. Tuhan dah tetapkan hari tu aku akan accident. Tapi syukurlah aku tak apa-apa, Cuma gangguan mental sikitlah nak memandu. Rasa serik dah nak lalu area-area sunway giza sana, jalan persiaran surian. Situ selalu stuck dan time stuck, accident memang mudah berlaku. So, hati-hatilah.

Bila dah kena tu, aku cerita dekat kawan aku. Ayat pertama yang keluar dari mulut dia, cuba fikir, hari ni ada buat salah dengan siapa?

Pikir punya pikir, mungkin sebab aku tak minta kebenaran mak aku masa nak keluar. Dan aku juga tak sempat baca ayat Kursi sebelum keluar rumah hati tu. Maklumlah, nak cepat. Sampai terlupa semua  amalan-amalan tu semua. mungkin itulah pengajarannya. Lain kali, bagitahu mak dulu kalau nak keluar dan jangan lupa baca Ayat Kursi sebelum keluar rumah. Insya-Allah, akan dipelihara oleh-Nya. Amin.

Sekian, terima kasih.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...